Viiruste vastu looduslikult ja soodsalt!

Viirused on täies hoos! Nüüd on paras aeg anda endast kõik, et püsida terve ja tugev! Seetõttu on jaanuaris Umami soodustused tulvil tervist tugevdavatest toodetest.

Vaata kõiki jaanuari soodustusi SIIT!

Meie pere talvise lemmikretsepti tervise turgutamiseks leiad SIIT!

Kurkum – tõeline organismi tugevdaja 

* tugevdab immuunsüsteemi,
* ergutab seedimist,
* võitleb põletike vastu,
* uuringud on näidanud, et eriti koos musta pipraga tarvitades, võitleb kurkum vapralt isegi vähirakkude vastu.
* lahtisele haavale raputatud kurkum aitab haava kiiremini kinni kasvada.
Lisa veidi riisile, saad tervisliku ja ilusa kollase kõrvalroa. Või proovi ahjukala maitsestada, lihahautistes või marinaadides. Ettevaatust – värvib kõik, millega kokku puutub, erkkollaseks!

Chia seemned – oomega-3 pomm

* kõrge väärtuslike rasvhapete (omega-3) sisaldus (8 x rohkem kui lõhes) 
* suurepärane taimsete valkude ja kiudainete allikas (1 maksimaalne päevane täiskasvanu chia annus (20g) sisaldab 1/3 soovitatavast päevasest kiudainete kogusest) 
* hulganisti antioksüdante (lausa 3 x rohkem kui tuntud antioksüdandipommis mustikas), mis aitavad vananemise vastu
* väga kõrge eluksvajalike mineraalide ja vitamiinide sisaldus (Fe, Ca, Mg, foolhape)
* kuna chia seemned suudavad imada 9 x rohkem vedelikku seemne enda kaalust, siis on need suurepärased organismi hüdreerimiseks
*on kasulikud südamele (põletike vastu, kolesterooli alandamiseks, vererõhu madaldamiseks
* aitavad veresuhkrut kontrolli all hoida
*tugevdavad lihaseid ja luid

Aed-mustköömen ehk nigella – eriti mitmekülgne kosutaja

superfood
Foto: theawesomegreen.com

Tegu on nii vägevate terakestega, et neist pressitud õli pandi Vanas Egiptuses Tutanhamonile isegi kirstu kaasa, sest arvati, et seda võiks kindlasti ka teises ilmas vaja minna. Terve rida kasulikku on neis peidus küll:
* soovitatakse kõhuhädade, peavalu, hambavalu, külmetuse ja põletike puhul looduslikuks ravimiks.
* Vana-Egiptuse kuninganna Nofretete, kes oli tuntud oma ilu poolest, olla kasutanud aed-mustköömne õli, et tugevdada oma juukseid ja küüsi.
* Aed-mustköömne seemned tugevdavad luid ja immuunsüsteemi, mõnede uuringute kohaselt on need isegi vähivastase toimega.
* Nad annavad energiat ja aitavad väsimusest ning kehvast meeleolust võitu saada.
* On kasulikud allergiate, ekseemide, akne, psoriaasi puhul.
Rösti enne kasutamist kuumal pannil, et maitse paremini esile tuleks ja kasuta suppidel, salatites, omleti sees, võileival…

Goji – ohtralt antioksüdante

* ohtralt erinevaid vitamiine ja 18 erinevat aminohapet, mis teevad neist eriti hea kasuliku allika valkude saamiseks (goji marjades on 10-14% proteiini)
* sisaldavad 21 erinevat mineraal- ja mikroelementi (nt fosforit, tsinki, kaltsiumit, rauda, magneesiumit, mangaani, kroomi, vaske, naatriumit jne)
* kõrge antioksüdantide sisaldusega (isegi 20 korda rohkem kui meile tuntud tervisemarjades jõhvikates), seega takistavad organismis vabade radikaalide tegevust ja takistavad vananemist. Goji marjad sisaldavad ohtralt kasulikke beeta-karotiine ja zeaxantiine, millest viimase pidev kasutamine vähendab vanusest tingitud silmanägemise kehvenemist.
* „laetud“ eriti suure koguse C-vitamiiniga (ca 150mg/100 grammi kohta, lausa 50 korda rohkem kui nt apelsinis), seega tugevdavad immuunsüsteemi ja hoiavad viirused eemale
* Kõrge toiteväärtusega, taastavad jõudu peale pingutust
* hoiavad organismi ja välimuse noorena (näiteks aitavad kaasa pikaealisusele ja hoiavad ära kortsude teket)
* hoiavad organismi tervena (kaitsevad maksa, parandavad silmanägemist ning verevarustust, ergutavad viljakust, on põletike- ja vähivastase toimega, hoiavad vererõhu ja kolesteroolitaseme kontrolli all, tugevdab lihaseid ja luid)

Kanepiseemned – kuhjaga väärtuslikke rasvhappeid

*tugevdavad immuunsüsteemi
*vähendavad põletikke
*parandavad mälu ja ajutegevust
*on kasulikud nahale
*on head seedimisele
*vähendavad diabeediriski
Kasutamine: snäkina, salatitel, smuutides, müslides, küpsetamiseks, pudruks, kanepipiima valmistamiseks jne.

Kinoa – mineraalirikas ja gluteenivaba

*taimse valgu rikas (15-16% valku),
*kõrge E ja B vitamiinide, aminohapete, kaltsiumi, raua ja fosfori sisaldusega,
*kergesti seeditav ja meeldiva maitsega.
*gluteenivaba.

Kookosõli – tervislik toiduõlivalik

* see ei kogune organismi rasvkoesse ja on hea ainevahetusele;
* kookosrasv madaldab halva kolesterooli taset;
* suurendab keha vastupanuvõimet haigustele;
* kookosrasval on kõrge E-vitamiini sisaldus, seega soodustab see seedimist ja vitamiinide imendumist;
* on kasulik kilpnäärme tööle;
* on hea nahale – see niisutab, ravib päikesepõletust, võitleb kortsude ja armide vastu, hoiab naha noorena jne
* suurepärane juuste hooldamiseks – kookosõli on kõõma, katkiste juukseotste ja väljalangemise vastu.
Kõige lihtsam variant rohkem kookosõli kasutada on vahetada oma tavaline toiduvalmistamiseks kasutatav toiduõli kookosõli vastu.

Lisaks gluteenivaba valguallikas AMARANT, oomega-3 rasvhapete pomm LINASEEMNED, kalorivaba magustaja STEVIA ja palju muud!

Vaata kõiki jaanuari soodustusi SIIT!

Meie pere talvise lemmikretsepti tervise turgutamiseks leiad SIIT!

 

Olge tugevad ja terved,

allkiri

juta ring 

PS! Facebookis jälgib meid juba üle 23 300 toidusõbra. Tule ka: Umamipood.

PS! Jälgi igat Umami maitsvat sammu ka Instagramis!

 

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

logo